Gilla oss på Facebook!

Grums,Fagerås,Kil, Skåre
Karlstad, Väse, Kga, Krhmn
Gullspång, Sjötorp, Filipstad

Städerna Gdynia, Gdansk och Sopot som ligger i ett pärlband utmed Gdanskbukten och tillsammans utgör de ett sammanflätat stadskomplex. Att också bara ströva runt i städerna och affärerna är en upplevelse.

Dag 1

Hemorten - Karlskrona

Vi startar vår resa på förmiddagen söderut mot Karlskrona, där vi går ombord på Stena Lines fartyg som kommer att ta oss till Polen.
Vi äter en god buffé  och sedan kan vi ta del av båtens alla nöjen och aktiveter.

alt

Dag 2

Utflyktsdag

När vi har ätit en god frukost är det dags att äntra Polsk mark och utforska vad Polen har att erbjuda.
Tillsammans med vår kunniga guide blir vi guidade i Trestadsområdet.
Att också bara ströva runt i städerna och affärerna är en upplevelse. Handla i mysiga saluhallar eller marknaden.
Här finns varumärken som du annars hittar i städer som Berlin, Paris eller Rom. På kvällen åker vi färjan tillbaks till Karlskrona.

alt

Dag 3

Karlskrona - Hemorten

Innan vi kommer till Karlskrona så avnjuter vi en god sjöfrukost.
Vi stannar även på hemresan för lunch och kaffestopp innan vi på tidig kväll kommer hem igen